13 Haziran 2013 Perşembe

Ayakkabılıktan Kitaplığa



Çocukluğumda evde en çok ilgimi çeken iki tane mobilya vardı, birbirinden alakasız iki mobilya; kitaplık ve ayakkabılık. Sanıyorum aralarındaki düzen ve uyumdan ötürü.

Ayakkabılığa baktığımda, ayakkabıların türlerine göre, yani bot, çizme, babet, topuklu ayakkabılar, spor ayakkabılar vb. şeklinde kategorilendirilerek düzenlenmesi göz zevkimi okşadığından önemli bir mobilya gibi gelir. Ayakkabılık öyle tasarlanmalı ki aslında, çizmelerin kırılmamasına özen göstermeli, ayakkabıların birbiri üzerine gelip kirlenmeyecek şekilde durmasını sağlamalı. Kimi ayakkabılıklar, özellikle topuklu ve kundura ayakkabıların kırılmasını önlemeye yönelik, kalıp şeklinde tasarlanıyor ve ayakkabılarımızı bu kalıplara çiftler halinde yerleştirerek saklıyoruz. Bu ince düşünülmüş bir tasarım ve ince düşünülmüş tasarımlar her haliyle estetiktir!
Ayakkabılık


Kitaplıklara gelecek olursak; bizim evimizde kocaman, duvardan duvara bir kitaplık vardı. Televizyon da kitaplığın ortasındaki, ona ayrılmış bölmede dururdu. Bu kitaplık çok işime yaramıştı. Düzenli ve kategoriler halinde dizilmiş kitaplar da ayrıca işime yarıyordu. Çünkü hemen hemen herkes televizyon izler. Ben de fazlasıyla televizyon izleyen bir çocuktum. Modern çağın ve büyük şehirde yaşamanın en büyük olumsuz yanı çoğu zaman; çok televizyon izlerdim. Kitaplıklar kurtarıyor çağımızı, içinde TV ünitesi bölmesini de bulunduranlar özellikle; televizyon izlediğimi sanardım, meğer çoğu kitap ismini, yazarlarıyla beraber hatta bazılarını kapak resimleri ile beraber aklıma kazımışım. Ve televizyondan hiçbir şey anlamadığım bir vakit, kitaplıktan aşağı inmeye başladı kitaplar ve ben sadece isimlerini bilmekle kalmadım. Kitaplıklar bu yüzden, bir insanın zevkini okşamalı, gözüne güzel görünmeli, estetik ve ferah olmalı; kitaplarla dolu olmalı bir de. Yoksa hiç.

Kitaplıklar



Çok alakasız iki konu gibi görünse de düzen konusunda birleşiyorlar benim aklımda işte; kitaplıklar ve ayakkabılık. Peki bütün bunlara nasıl geldim; Kenyap’ta mobilyalara bakarken. Kenyap’taki ayakkabılık ve kitaplıklara bakarken bunlar geldi aklıma. Kenyap’taki kitaplıklar özellikle ilgimi çekti ve altıüstü bir mobilya alışverişinde onlarca kitap aklıma geldi…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder